Aktualny KSP: 0.22.0

Mody:

AmpYear – Podstawowy mod dodający nową funkcjonalność do energii elektrycznej. Bez niego mało co korzysta z elektryczności. Wraz z zainstalowaniem AmpYear’a dłuższe misje stają się wymagające jeśli chodzi o zasilanie.

FatNose Empty Stock Fuel Tanks -Zestaw zbiorników paliwa. Puste i dzięki temu lekkie. Rzecz która powinna być dostępna w podstawowym KSP. Takie rozwiązanie pomaga wynieść większe projekty na orbitę i dopiero tam tankować się przed misją.

FASA Gemini and Mercury – Zestaw części z misji Germini i Mercury. Nic nadzwyczajnego, zwykłe zwiększenie ilości części do budowy.

IonCross Crew Support – To jest to. Po zainstalowaniu tego moda Kerbale zaczynają oddychać. Może nie dosłownie, ale dodane są: tlen, dwutlenek węgla oraz ich zużycie. Jeden Kerbal zużywa 1 l tlenu na godzinę i oddaje dokładnie tyle samo CO2. Wszystkie podstawowe kabiny dostępne w KSP mają zapas od 30 do 300 l tlenu, co pozwala na podstawowe misje wokół planety. Jednak misje o dalszym zasięgu robią się kłopotliwe. Do tego mamy ciężkie zbiorniki z tlenem ( o różnych pojemnościach ).

AmericanPack, H.O.M.E, KSPX – Kolejne zestawy części

DeepSpaceMissionPack – Polecam. Niby nic, niby zwykła paka części a rozbudowywuje KSP o naprawdę fajnie zbalansowane rupiecie.

Nucleonis Nuclear Engines – Dodatkowe 3 silniki nuklearne

TAL Spherical Tanks – Zestaw zbiorników paliwa ( tak na monopropelant jak i na zwykłe paliwo )

Protractor – Komputer pokładowy do wyliczania orbit, kątów

Chatterer – Zestaw symulujący rozmowy załogi.

VOID – Statystyki. Podają aktualną wagę pojazdu, wagę zasobów, siłę ciągu i inne przydatne funkcje.

Remote Tech ( i RT Probe Comp. ) – Anteny bez tego modu to tylko ozdoby. Po zainstalowaniu RTecha wysłanie misji bezzałogowej nie jest już takie proste. Aby sterować bezzałogowcem musisz mieć z nim kontakt. Pojawiają się problemy z zasięgiem, problemy z zasilaniem, przychodzi potrzeba zbudowania sieci satelit komunikacyjnych. W kilku słowach: to jest to!

RLA MMRTG – Reaktory. Przede wszystkim jeden mały, słaby ale dobrze zbalansowany i nie psujący rozgrywki.

RoboticArm – Jak sama nazwa wskazuje: gigantyczny manipulator

LSI CargoBay – Kilka dużych i mniejszych ładowni.

Kerbal Alarm Clock – Budzik, taki co budzi za pół roku ;) Automat przypominający o tym, że za tydzień czy za rok trzeba wykonać manewr.

MechJeb – Komputer pokładowy. Przez jednych znienawidzony, przez innych wykorzystywany. Dla mnie normalne narzędzie. Poza kilkoma autopilotami zawiera też SmartASS ( funkcja gdzie przy pomocy komputera ustawia nam pojazd na prograde, retrograde, normal, antinormal itd ), ogranicznik ciągu i kilka bardzo przydatnych zestawów statystyk i informacji.

NovaPunch2 i KW Rocketry 2.4 – Zestaw dodatkowych zbiorników, silników, thrusterów, decouplerów i innych -erów.

Eva Oxygen – Mod dodający limit czasu EVA dla Kerbali. Tlenu starcza im na 3 godziny w otwartej przestrzeni. Bardzo ciekawa funkcja.

total_mods

 

Poza zainstalowanymi modami zmieniłem kilka parametrów, co wpłynie na trudność misji oraz ich realizm. Kerbale oddychają a elektryczność nie jest już tylko nic nie znaczącym dodatkiem.

  • Kerbale nadal zużywają 1 jednostkę tlenu na godzinę, ale wydychają nie 1 jednostkę CO2, ale około 0,9.
  • System podtrzymywania życia pobiera obecnie 1,5 jednostki energii na minutę
  • Moduły do budowy stacji FusTekStation Karmony otrzymało zwiększone magazyny na CO2
  • Mały generator RLA MMRTG daje tylko 6 jednostek energii na minutę
  • Duża antena 900 Gm zużywa 22,5 j/min ( oryginalnie poniżej 0,05 )
  • Antena 50 Mm zużywa 1,5 j/m
  • Antena 50 Gm zużywa 7,5 j/m
  • Antena 50 Gm bez trackingu zużywa 5,5 j/m
  • Antena 50 Mm ( dish ) zużywa
  • Podniesione kilkukrotnie zużycie energii przez moduły SPU/RC z modu RemoteTech
  • Małe panele 1×6 oraz 2×3 zmniejszona wydajność z 2 j/s do 1 j/s
  • Duży panel słoneczny zmniejszona wydajność z 18 j/s do 8 j/s
  • Duży generator RTG zmniejszona wydajność z 45 j/min do 30 j/min

2 odpowiedzi na „Konfiguracja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>